Sunday, March 25, 2012

ငါးပါးသီလေဆာက္တည္ပုံနွင့္ငါးပါးသီလအနက္-


Inbox
x






အဟံ ဘေႏၱ တိသရေဏန သဟ ပဥၥသီလံ ဓမၼံ ယာစာမိ၊ အႏုဂၢဟံ ကတြာ သီလံ ေဒထ ေမ ဘေႏၱ။

ဒုတိယမၸိ -
အဟံ ဘေႏၱ တိသရေဏန သဟ ပဥၥသီလံ ဓမၼံ ယာစာမိ၊ အနုဂၢဟံ ကတြာ သီလံ ေဒထ ေမ ဘေႏၱ။

တတိယမၸိ -
အဟံ ဘေႏၱ တိသရေဏန သဟ ပဥၥသီလံ ဓမၼံ ယာစာမိ၊ အနုဂၢဟံ ကတြာ သီလံ ေဒထ ေမ ဘေႏၱ။

သံဃာ - ယ’မဟံ ၀ဒါမိ၊ တံ ၀ေဒထ။
လူ - အာမ ဘေႏၱ ပါ အရွင္ဘုရား။

နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ(သံုးၾကိမ္္)။

ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ။
ဓမၼံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ။
သံဃံ သရဏံ ဂစ ၦာမိိ။

ဒုတိယမၸိ - ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစ ၦာမိိ။
ဒုတိယမၸိ - ဓမၼံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ။
ဒုတိယမၸိ - သံဃံ သရဏံ ဂစ ၦာမိိ။

တတိယမၸိ - ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစ ၦာမိိ။
တတိယမၸိ - ဓမၼံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ။
တတိယမၸိ - သံဃံ သရဏံ ဂစ ၦာမိိ။

သံဃာ - တိသရဏဂမနံ ပရိပုဏၰံ။
လူ - အာမ ဘေႏ ၱ ပါ အရွင္ဘုရား။

(၁) ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။

(၂) အဒိႏၷာဒါနာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။

(၃) ကာေမသု မိစ ၦာစာရာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။

(၄) မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။

(၅) သုရာေမရယမဇၨပၸမာဒ႒ာနာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။

သံဃာ - တိသရေဏန သဟ ပဥၥသီလံ ဓမၼံ သာဓုကံ ကတြာ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။
လူ - အာမ ဘေႏ ၱ ပါ အရွင္ဘုရား။


(၁) ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ သိမွတ္ဖြယ္
ေသေစလိုေသာစိတ္ျဖင့္ မည္သည့္သတၱ၀ါ၏ အသက္ကိုမဆုိ သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္ ပါဏာတိပါတမည္၏။

ပါဏာတိပါတ အဂၤါ(၅)ပါး
(၁) သတၱ၀ါျဖစ္ျခင္း၊
(၂) သတၱ၀ါ ဟု သိမွတ္ျခင္း၊
(၃) သတ္လုိေသာ၊ ေသေစလုိေသာ စိတ္ေစတနာရွိျခင္း၊
(၄) ေသေစရန္ျပဳလုပ္ အားထုတ္ျခင္း၊
(၅) ထိုျပဳလုပ္ အားထုတ္မူေၾကာင့္ ေသျခင္း။

ပါဏာတိပါတ၌ တရားကိုယ္မွာ သတ္လုိေသာ ေဒါသစိတ္ ေစတနာ ျဖစ္သည္။

ဤအဂၤါငါးပါးႏွင့္ ညီညြတ္ပါက ပါဏာတိပါတ ကမၼပထေျမာက္သည္။ ပါဏာတိပတ ကမ၌ပထေျမာက္လွ်င္ ေသလြန္ေသာအခါ အပါယ္ဘံုဘ၀၌ က်ေရာက္ရ၏။ ထုိအဂၤါငါးပါးအနက္ တစ္ခုခု ခ်ိဳ႕တဲ့လွ်င္ ပါဏာတိပါတ ကံမထုိက္၊ သတ္သည္မမည္။

ဥပမာ - လမ္းသြားရင္ မေတာ္တဆ နင္းမိ၍ ပိုးေကာင္ငယ္မ်ား၊ ပုရြတ္ဆိတ္မ်ား စသည္ေသျခင္းသည္ ပါဏာတိပါတကံ မထိုက္၊ က်န္အဂၤါေလးပါးႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ္လည္း ေသေစလုိစိတ္ မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ဤအဂၤါငါးရပ္စလံုးႏွင့္ ျပည့္စံုမွသာ ကမၼပထေျမာက္၏။ တစ္ပါးပါး ခြ်တ္ယြင္းေသာ္ ကံမွ်သာျဖစ္၍ ကမၼပထ မေျမာက္ေသာေၾကာင့္ အပါယ္မလား ႏုိင္ေသာ္လည္း အကုသိုလ္မူကား ျဖစ္၏။ မေကာင္းက်ိဳးမ်ား အထိုက္အေလ်ာက္ ေပးႏုိင္သည္ပင္။

အျပစ္ၾကီးမူ၊ အျပစ္ငယ္မူ
ဆက္လက္ မွတ္သားရမွာ ပါဏာတိပါတကံခ်င္း သူ႔အသက္သက္မူခ်င္း တူေသာ္လည္း အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ဳိးသို႔ လုိက္၍ အျပစ္ျဖစ္ပံုခ်င္းမတူ၊ အျပစ္ၾကီးငယ္ ကြာျခား၏။

သတၱ၀ါအၾကီးအငယ္ကို လုိက္၍လည္းေကာင္း၊ သတၱ၀ါ၏ အက်င့္ သီလဂုဏ္သိကၡာကို လုိက္၍လည္းေကာင္း၊ အျပစ္အၾကီး အငယ္ ျခားနား၏။ အက်င့္သီလ ဂုဏ္မရွိေသာ တိရစၦာန္စေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၌ ခႏၶာကိုယ္ငယ္လွ်င္ အျပစ္ငယ္၍ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးလွ်င္ အျပစ္ၾကီး၏။ လူ စေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၌ အက်င့္သီလစသည္ နည္းလွ်င္ အျပစ္ငယ္၍ အက်င့္သီလစသည္ ၾကီးလွ်င္ အျပစ္ၾကီး၏ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ သီလစေသာ ဂုဏ္တုိ႔ တူညီရာ၌ပင္ ေစတနာ လံု႕လအားနည္းလွ်င္ အျပစ္နည္း၏။ ေစတနာ လံု႕လအားၾကီးလွ်င္ အျပစ္ၾကီး၏။

ပါဏာတိပါတ ေရွာဥ္ၾကဥ္ရက်ိဳး
သူတပါးအသက္ကို မသတ္ျခင္း၊ သူ႔အသက္သတ္မူ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ လူ႔ျပည္၊ နတ္ရြာ၊ သုဂတိဘ၀သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူျဖစ္ေသာအခါတြင္လည္း အနာေရာဂါကင္း၍ အသက္ရွည္ျခင္း စသည္ႏွင့္ ျပည့္စံုရသည္။ သက္ရွိသတၱ၀ါတုိင္း ေသရမည္ကို ေၾကာက္ၾက၏။ မိမိကုိယ္ႏွင့္ ႏူိင္းစာ၍ ညွဥ္းဆဲ သတ္ျဖတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရ၏။ ေရွာင္ၾကဥ္ရေသာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားမွာ -
(၁) မ်က္စိ နား ႏွာ အဂၤါ ေျခလက္ မခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း၊
(၂) ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ရုပ္အသြင္ညွဳိးေျခာက္ျခင္း မရွိ၊ စုိစိုျပည္ျပည္ရွိျခင္း၊
(၃) အားအင္ျပည့္ျဖိဳးျခင္း၊
(၄) လ်င္ျမန္ျဖတ္လတ္ျခင္း၊
(၅) ေဘးရန္ေပၚေပါက္လွ်င္ ရဲရင့္ျခင္း၊
(၆) သူတပါးပေယာဂေၾကာင့္ မေသရျခင္း၊
(၇) အနာေရာဂါကင္းျခင္း၊
(၈) အေျခြအရံ ျပည့္စံုျခင္း၊
(၉) အသက္ရွည္ျခင္း - စေသာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား ခံစားရသည္။


(၂) အဒိႏၷာဒါန သိကၡာပုဒ္ သိမွတ္ဖြယ္
ကိုယ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ႏူတ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ဓားျပတုိက္ယူျခင္း၊ လိမ္ညာယူျခင္း၊ လွည့္ပတ္ယူျခင္း၊ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ရာ၌ အေလး တင္းေတာင္း ခ်ိန္ခြင္ စသည္ျဖင့္ မမွန္မကန္ျပဳျခင္း၊ ေရာင္းကုန္တုိးေအာင္ ေရထိုးျခင္း စသည္ျဖင့္ မရိုးမသား မတရားျပဳလုပ္၍ ယူျခင္းမွန္သမွ်သည္ အဒိႏၷာဒါန ျဖစ္သည္။

အဒိနၷာဒါနအဂၤါ (၅)ပါး
(၁) သူတပါး ဥစၥာျဖစ္ျခင္း၊
(၂) သူတပါးဥစၥာဟု သိမွတ္ျခင္း၊
(၃) ခိုးယူလုိေသာ စိတ္ေစတနာရွိျခင္း၊
(၄) ခိုးယူေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ကိုယ္ႏူတ္ လံု႕လ တစ္ခုခုကို ျပဳလုပ္ျခင္း၊
(၅) ခိုးယူျခင္း။

ယင္းအဂၤါ(၅)ပါးစံုလွ်င္ အဒိႏၷာဒါန ကမၼပထေျမာက္သည္။ ကမၼပထေျမာက္လွ်င္ ေသလြန္ေသာအခါ အပါယ္ဘံုဘ၀၌ က်ေရာက္ရ၏။

အျပစ္ၾကီးမူ၊ အျပစ္ငယ္မူ
အျပစ္ၾကီးမူ အျပစ္ငယ္မူမွာ ဥစၥာရွင္၏ အက်င့္သီလ ဂုဏ္သိကၡာကိုလုိက္၍ လည္းေကာင္း၊ ဥစၥာတန္ဖိုး အနည္းအမ်ားကို လုိက္၍ လည္းေကာင္း ျဖစ္၏။ အက်င့္သီလ သိကၡာဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသူ၏ ဥစၥာကို ခိုးယူပါက အျပစ္ၾကီး၏။ အက်င့္သီလ သိကၡာဂုဏ္နည္းပါးသူ၏ ပစၥည္းကို ခိုးယူခဲ့ေသာ္ အျပစ္ငယ္၏။

အဒိႏၷာဒါန ေရွာင္ၾကဥ္ရက်ိဳး
အဒိႏၷဒါနကို ေရွာင္ၾကဥ္သူသည္ နတ္ရြာ သုဂတိသို႔ လားေရာက္၍ နတ္စညး္စိမ္ခံစားရ၏။ ဘ၀အဆက္ဆက္တြင္လည္း ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား ခံစားရ၏။
(၁) ပစၥည္းဥစၥာ ေပါၾကြယ္၀ျခင္း၊
(၂) မပင္မပန္း ခ်မ္းသာျခင္း၊
(၃) အစာေရစာ ေပါမ်ားျခင္း၊
(၄) အလုိရွိေသာ ပစၥည္းကို အလြယ္တကူ ရရွိျခင္း၊
(၅) ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မူ ကြ်မ္းက်င္ လိမၼာ၍ စည္းစိမ္ဥစၥာတိုးပြားျခင္း၊
(၆) ေရ၊ မီး၊ မင္း ခိုးသူ အေမြခံ သားဆုိး သမီးဆိုး ဟူေသာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၏ ဖ်က္ဆီးမူ မခံရျခင္း။


(၃) ကာေမသုမိစၦာစာရ သိကၡာပုဒ္ သိမွတ္ဖြယ္
ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္စြာ က်င့္မူႏွင့္ ပတ္သက္၍ သီလေဆာက္တည္ေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသားသည္ မိမိသီလ မက်ိဳးမေပါက္ေစရန္ မသြားမလာအပ္ေသာ မိန္းမ(၂၀)ကို ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
(၁) မိခင္ အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၂) ဖခင္ အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၃) မိဘႏွစ္ပါး အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၄) ေမာင္ၾကီး ေမာင္ငယ္ အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၅) အစ္မ ညီမ ေစာင့္ထိန္းေသာ မိန္းမ
( ၆) ေဆြမ်ိဳး အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၇) အမ်ိဳး အႏြယ္ အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၈) တရားက်င့္ေဖာ္ခ်င္း အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(၉) ေျပာဆုိ ေၾကာင္းလမ္းျပီးေသာ မိန္းမ၊
(၁၀) မင္းတုိ႔ သိမ္းပိုက္ရန္ ရည္ရြယ္ထား၍ မင္းဒဏ္မကင္းေသာ မိန္းမ၊
(၁၁) ဥစၥာျဖင့္ ၀ယ္ယူေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ၊
(၁၂) အလုိတူ၍ ေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ၊
(၁၃) ဥစၥာစည္းစိမ္အပ္ႏွင္း၍ ေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ၊
(၁၄) အ၀တ္တန္ဆာ ဆင္ေပး၍ ေပါင္းသင္းေနေသာ မိန္းမ၊
(၁၅) လူၾကီးစံုရာ လက္ထပ္ေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ၊
(၁၆) ထင္းေခြ ေရခပ္ လုပ္ကိုင္ရေသာ မိန္းမအား ထုိအလုပ္ကို မလုပ္ေစဘဲ မယားအျဖစ္ေပါင္းသင္းေသာ မိန္းမ၊
(၁၇) ကြ်န္လည္းဟုတ္၊ မယားလည္းဟုတ္ေသာ မိန္းမ၊
(၁၈) အလုပ္သမားလည္းဟုတ္ မယားလည္းဟုတ္ေသာ မိန္းမ၊ (၁၉) မယားအျဖစ္ေပါင္းသင္းခံရေသာ သံု႕ပန္း မိန္းမ၊
(၂၀) ေခတၱ မယားျပဳအပ္ေသာ ျပည့္တန္ဆာမ။

“မိန္းမႏွစ္က်ိပ္၊ ေပ်ာ္ေၾကာင္းသိပ္လည္း၊ မအိပ္ေလရာ” ဟူေသာ ေရွးပညာရွိတုိ႔ ဆံုးမစကားအရ အမ်ိဳးေကာင္းသား မ်ားသည္ အုပ္ထိန္းျခင္းမကင္းေသာ မည္သည့္ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္မဆုိ ေဖာက္ျပန္က်ဴးလြန္လွ်င္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံထုိက္သည္။ ဤကံကား အလြန္ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္း၏၊ ေသလြန္၍ ငရဲသို႔က်ခံရျပီးေနာက္ လူ႔ဘ၀ျပန္ရေစကာမူ ဘ၀မ်ားစြာ နပုန္းပ႑ဳက္ ျဖစ္ရျခင္း၊ ခ်စ္သူႏွင့္ ကြဲကြာရျခင္းစေသာ မေကာင္းက်ိဳးမ်ား မ်ားလွကုန္၏။

အျပစ္အၾကီး၊ အျပစ္အငယ္
သီလမရွိသူ၌ လြန္က်ဴးလွ်င္ အျပစ္ငယ္၏။ သီလရွိသူ၌ လြန္က်ဴးလွ်င္ အျပစ္ၾကီး၏။ ဥပမာ - နႏၵလုလင္သည္ ရဟႏၱာမ ဥပၸလ၀ဏ္ကို က်ဴးလြန္မိ၍ ခ်က္ခ်င္း အ၀ီစိက်ခံရ၏။ သီလမရွိသူအေပၚ၌လည္း အႏုိင္အထက္ လြန္က်ဴးလွ်င္ အျပစ္ၾကီး၏။

ကာေမသုမိစၦာစာရကံ အဂၤါ(၄)ပါး
(၁) မသြားလာအပ္ေသာ မိန္းမ (၂၀)ျဖစ္ျခင္း၊
(၂) မွီ၀ဲလုိစိတ္ ရွိျခင္း၊
(၃) လံု႕လ ျပဳျခင္း၊
(၄) သာယာျခင္း။

ဤအဂၤါေလးပါး ညီညြတ္လွ်င္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ေျမာက္သည္။

ကာေမသုမိစၦာစာရေရွာင္ၾကဥ္ရက်ိဳး
သူတပါး၏ မယားႏွင့္ အုပ္ထန္းျခင္းမကင္းေသာ သမီးပ်ိဳမ်ားကို မက်ဴးလြန္ျခင္း၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ားအတြက္ မိမိပိုင္ ကာမပိုင္ လင္မွတပါး အျခား မည္သည့္ေယာက္်ားႏွင့္မွ် ေမထုန္မက်ဴးလြန္ျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ကာေမသုမိစၦာစာရ သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင့္ေရွာက္သူသည္ ေအာက္ပါအက်ိဳးမ်ား ခံစားရသည္ -
(၁) ရန္သူမရွိျခင္း၊
(၂) အလံုးစံုေသာ သတၱ၀ါတုိိ႔၏ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးျခင္းကိုခံရျခင္း၊
(၃) ထမင္း အေဖ်ာ္ယမကာ အ၀တ္တန္ဆာစသည္တုိ႔ရျခင္း၊
(၄) ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ရျခင္း၊
(၅) ခ်မး္သာစြာ ႏုိးထရျခင္း၊
(၆) အပါယ္ေဘးမွ လြတ္ရျခင္း၊
(၇) မိန္းမအျဖစ္၊ နပုန္းအျဖစ္မွ လြတ္ရျခငး္၊
(၈) အမ်က္ေဒါသနည္းျခင္း၊
(၉) ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ပြင့္လင္းစြာ ျပဳလုပ္ေျပာဆုိႏုိင္ျခင္း၊
(၁၀) လည္တုိင္ေၾကာ့ေၾကာ့ ေမာ့ေမာ့ ေနထုိင္ႏိုင္ျခင္း၊
(၁၁) မ်က္လႊာမခ်ရဘဲ ၾကည္လင္ရႊင္ပ်စြာ ေနႏုိင္ျခင္း၊
(၁၂) မိန္းမႏွင့္ ေယာက္်ားအခ်င္းခ်င္းသာခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိင္းျခင္း၊
(၁၃) မ်က္စိ နား ႏွာ စေသာ ေျခလက္ ကိုယ္အဂၤါမ်ား ျပည့္စံုျခင္း၊
(၁၄) ၾကန္အင္လကၡဏာႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၊
(၁၅) ယံုမွားသံသယကင္းရွင္း၍ ရဲရဲတင္းတင္း ေနထုိင္ႏုိင္ျခင္း၊
(၁၆) ခ်မ္းသာစြာ ေနရျခင္း၊
(၁၇) ပူပန္ေၾကာင့္ၾက မရွိရျခင္း၊
(၁၈) ေဘးရန္ မရွိျခင္း၊
(၁၉) ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သူတို႔ႏွင့္ အတူတကြေနရျခင္း - စေသာ အက်ိဳးတုိ႔ကို ရရွိသည္။


(၄) မုသာ၀ါဒ သိကၡာပုဒ္ သိမွတ္ဖြယ္
ႏူတ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ စာျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္လက္လူပ္ျပ၍ ျဖစ္ေစ လိမ္ညာမူမွန္သမွ်သည္ မုသာ၀ါဒ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏူတ္ျဖင့္ ေျပာရေသာ မုသားက မ်ား၍ ၀စီဒုစရုိက္၌ ထည့္သြင္းရသည္။

ဘုရားေလာင္းသူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ သံသရာဘ၀က်င္လည္စဥ္ သတ္မူ၊ ခိုးမူ၊ ကာမက်ဴးလြန္မူ အရက္ေသစာေသာက္စားမူကို ရံခါျပဳလုပ္မိခဲ့ ၾကေသာ္လည္း သူတပါးအက်ိဳးစီးပြား ပ်က္စီးေစလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ မုသာ၀ါဒကံကိုမူ လံုး၀ မလြန္က်ဴးခဲ့ၾက။

မုသာ၀ါဒ အဂၤါ(၄)ပါး
(၁) မဟုတ္မမွန္ေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ျခင္း၊
(၂) မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုလိုစိတ္ရွိျခင္း၊
(၃) ေျပာလည္း ေျပာျခင္း၊
(၄) လိမ္လည္ေသာ စကားအဓိပၸာယ္ကို လိမ္လည္ခံရသူ သိရွိျခင္း။

အျပစ္ၾကီးမူ၊ အျပစ္ငယ္မူ
လိမ္လည္ေျပာဆုိရာ၌ သူတပါးအက်ိဳးစီးပြားပ်က္ေအာင္ လိမ္ညာေျပာဆုိေသာ မုသားမ်ိဳးသာ အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ သူတပါး အက်ိဳးစီးပြားအနည္းငယ္ ပ်က္စီးလွ်င္ အျပစ္ငယ္၏။ မ်ားစြာ ပ်က္စီးလွ်င္ အျပစ္ၾကီး၏။
မုသာ၀ါဒေရွာင္ၾကဥ္ရက်ိဳး
ဤမုသာ၀ါဒေျပာဆုိမူမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါက သုဂတိဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိျပီးလွ်င္ ေအာက္ပါအက်ိဳးမ်ားကိုလည္း ခံစားရသည္ -
(၁) စကားပီသ ျပတ္သားျခင္း၊
(၂) သြားမ်ား ညီညာျခင္း၊
(၃) ခံတြင္း ေမႊးၾကိဳင္ျခင္း၊
(၄) ကိုယ္ ေရ အသား ျပည့္ျဖိဳးျခင္း၊
(၅) မ်က္စိ နား စေသာ ဣေျႏၵမ်ား ၾကည္လင္ျခင္း၊
(၆) ပံုသဏၭာန္ ကိုယ္ေရလွပျခင္း၊
(၇) သူတပါး အေပၚ ၾသဇာအာဏာရွိျခင္း၊
(၈) အေျပာအဆုိ ႏူတ္စ အာစ ေကာင္းျခင္း၊
(၉) စိတ္တည္ျငိမ္ျခင္း (အၾကီးအကဲျဖစ္ရတတ္ျခင္း)။


(၅) သူရာေမရယ သိကၡာပုဒ္ သိမွတ္ဖြယ္
ေသရည္ ေသရက္ ဘိန္း ဘင္း ကေစာ္ ေလွာ္စာ ကုတ္ကင္း ေဆးေျခာက္ ဘိန္းျဖဴစေသာ မူးယစ္ေစတတ္ေသာ မည္သည့္ပစၥည္းတုိ႔ကိုမဆို ေသာက္စား သံုးစြဲျခင္း မျပဳရ။ ထုိအရာမ်ားကို ေသာက္စားသံုးစြဲျခင္းသည္ ကုသုိလ္ေကာင္းမူတုိ႔၌ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ရသည္။

သုရာေမရယ အဂၤါ(၄)ပါး
(၁) သုရာ စသည္ တစ္ပါးပါး ျဖစ္ျခင္း၊
(၂) ေသာက္စားလုိေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊
(၃) ေသာက္စားသံုးစြဲရန္ အားထုတ္ ျပဳလုပ္ျခင္း၊
(၄) ေသာက္စားသုံးစြဲျခင္း။

အရက္ေသာက္ျခင္း အျပစ္(၆)ပါး
ဘုရားရွင္သည္ သိဂၤါလ သတုိ႔သားအား အရက္ေသစာ ေသာက္စားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မ်က္ေမွာက္ပစၥကၡ အျပစ္ေျခာက္ပါးျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထုိအျပစ္ေျခာက္ပါး တုိ႔မွာ -
(၁) စီးပြားဥစၥာ ကုန္ခန္း ပ်က္စီးျခင္း၊
(၂) ခိုက္ရန္ ပြားျခင္း၊
(၃) ေရာဂါအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ပြားတတ္ျခင္း၊
(၄) ေက်ာ္ေစာသတင္း ကင္းမဲ့ျခင္း၊
(၅) အရွက္အေၾကာက္ ကင္းျခင္း၊
(၆) အသိပညာအားနည္းေအာင္ ျပဳတတ္ျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။

သုရာေမရယ ေရွာင္ၾကဥ္ရက်ိဳး
ဤအရက္ေသစာ မူးယစ္ေဆး၀ါးကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါက သုဂတိဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိျပီးလွ်င္ ေအာက္ပါအက်ိဳးမ်ားကိုလည္း ခံစားရသည္ -
(၁) အေရးအခြင့္ သင့္မသင့္ကို သိျခင္း၊
(၂) လံု႕လ ၀ီရိယရွိျခင္း၊
(၃) သတိႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၊
(၄) သူျပဳဖူးေသာ ေက်းဇူးကို သိတတ္ျခင္း၊
(၅) အရွက္အေၾကာက္ရွိျခင္း၊
(၆) ကုသုိလ္ေကာင္းမူ ျပဳလြယ္ျခင္း တို႔ျဖစ္ၾကသည္။

No comments:

Post a Comment